Pexels Kin Pastor 777059 (1)

APM Singapore 2026

Beurs 25 - 27 maart 2026

APM Singapore is een beurs gericht op scheepsbouw en de offshore-industrie. Singapore is één van de wereldwijde knooppunten voor spelers binnen de maritieme industrie en een toegangspoort naar Azië. Kortom, een beurs met volop exportkansen. Maak gebruik van ons netwerk en schrijf je in. Meld je aan

Kosten per m2
  • NMT-IRO-leden: € 895,- excl. BTW.
  • Niet-leden, € 995,- excl. BTW.
  • Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
  • Minimale afname van 9 m2 per bedrijf.
Deelname is inclusief
  • Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
  • Standinventaris, elektra en verlichting
  • Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
  • NL netwerkreceptie
  • Aanbod NMT reis- en transportarrangement
  • Gezamenlijke PR
  • WiFi beschikbaar in het NL Paviljoen
  • Ondersteuning vanuit NMT-IRO
Over de beurs

Asia Pacific Maritime (APM) vindt plaats in het Marina Bay Sands resort. Tijdens de laatste editie in 2024 werd bezocht door ruim 15.000 bezoekers. Er waren 710 deelnemende bedrijven uit 31 landen en 18 landenpaviljoens van o.a. Australië, Duitsland, Singapore, Zuid-Korea, Taiwan,Verenigd Koninkrijk en natuurlijk Nederland.

Subsidie voor mkb’ers

Mogelijk komt jouw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.

Marktinformatie

In Singapore worden reparaties en conversies uitgevoerd aan onder andere olie- en gasplatformen, jack-up rigs en FPSOs. Daarnaast worden er een groot aantal schepen gerepareerd en onderhouden, zoals tankers en LNG-carriers. Het jaar 2022 kenmerkte zich als de ‘revival’ van fossiele brandstoffen. De ‘oil Services markt’, die al sterk herstelde in 2022, zal waarschijnlijk nog verder verbeteren in de komende jaren. Zelfs segmenten als ‘drilling’ en ‘shipping’ beleven een zeer sterke opleving. Sembcorp Marine en Keppel Offshore & Marine zijn erg actief in de energiesector. In de loop der jaren hebben ze zowat elk denkbaar schip gebouwd, verbouwd of gerepareerd: FPSO’s, boorschepen, jack-ups, drijvende LNG-installaties, FSRU’s, en ga zo maar door.

Het leeuwendeel van alle scheepsbouw in Azië vindt plaats in het oosten. In termen van Compensated Gross Tonnage (CGT) is China verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van de wereldwijde orderintake en opleveringen in 2022 van commerciële zeeschepen. Na China volgt Zuid-Korea en daarna Japan. Wereldwijd gezien beslaan containerschepen een groot aandeel in de orderboeken in termen van CGT. Verder zijn de orderboeken onder andere gevuld met gastankers, bulkschepen, olie- en chemicaliëntankers, passagiersschepen en ferry’s en de categorie ‘andere niet vrachtschepen’.

Ook op het gebied van reparatie en onderhoud staat Azië bovenaan de ranglijst. China staat met stip op nummer 1 wat dat betreft. 42% van de gerapporteerde reparatie-evenementen vanaf begin 2021 tot en met augustus 2022 zijn toe te schrijven aan in China gelegen werven volgens Clarksons Research. Gevolgd door Turkije (10%) en Singapore (3%).

Overtuigd? Meld je dan aan

Deelnemers APM Singapore 2026

Gerelateerde evenementen

OTC2024 2 2048X1365
Beurs
5 - 8 mei 2025

OTC Houston 2025- IRO pavilion [VOL]

Neem deel aan het IRO Nederland Paviljoen op de Offshore Technology Conference (OTC) 5-8 mei 2025 in Houston! Als een van 's werelds toonaangevende offshore energiebeurzen die wordt georganiseerd sinds 1969, is OTC de plaats waar 's werelds energieprofessionals samenkomen om kennis uit te wisselen en ideeën en meningen te delen om wetenschappelijke en technische kennis voor Offshore bronnen te bevorderen. De energietransitie is een belangrijk onderdeel van de beurs met een energietransitie paviljoen en een offshore wind lounge centraal op de beursvloer en een substantieel deel van de conferentie onderwerpen.

Greece 4513857 1280
Beurs
1 - 5 juni 2025

Posidonia 2026 (members only)

De scheepsbouwbeurs Posidonia vindt plaats in Athene en trekt jaarlijks duizenden bezoekers uit meer dan 130 landen. In 2024 waren er meer dan 32.500 bezoekers die in gesprek gingen met meer dan 2.000 exposanten in de levendige beurshallen. Ook in de komende editie zal NMT-IRO aanwezig zijn met een Nederlands paviljoen. Posidonia biedt een uitstekende gelegenheid om in contact te komen met Griekse scheepseigenaren en direct zaken te doen. Geen andere maritieme beurs wordt door zoveel Griekse en internationale rederijen bezocht.

Pexels Naren Yogarajah 2550806 15103965
Beurs
3 - 6 juni 2025

Nor-Shipping 2025 | VOL

Nor-Shipping staat bekend als een beurs met een sterke focus op innovatie. Bovendien is Noorwegen zeer vooruitstrevend op het gebied van autonoom varen en Blue Economy. NMT organiseert een NL Paviljoen op een uitstekende locatie in hal C op een uitstekende locatie, op een kruising van hoofdgangpaden en tegenover het Noorse Paviljoen.