APM Singapore 2026
APM Singapore is een beurs gericht op scheepsbouw en de offshore-industrie. Singapore is één van de wereldwijde knooppunten voor spelers binnen de maritieme industrie en een toegangspoort naar Azië. Kortom, een beurs met volop exportkansen. Maak gebruik van ons netwerk en schrijf je in. Meld je aan
Organisator
Evy Menheere
Trade Promotion Manager
+31(0) 88 44 51 014
menheere@maritimetechnology.nl
Kosten per m2
- NMT-leden: € 895,- excl. BTW.
- Niet-leden, € 995,- excl. BTW.
- Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
- Minimale afname van 9 m2 per bedrijf.
Deelname is inclusief
- Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
- Standinventaris, elektra en verlichting
- Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
- NL netwerkreceptie
- Aanbod NMT reis- en transportarrangement
- Gezamenlijke PR
- WiFi beschikbaar in het NL Paviljoen
- Ondersteuning vanuit NMT
Over de beurs
Asia Pacific Maritime (APM) vindt plaats in het Marina Bay Sands resort. Tijdens de laatste editie in 2024 werd bezocht door ruim 15.000 bezoekers. Er waren 710 deelnemende bedrijven uit 31 landen en 18 landenpaviljoens van o.a. Australië, Duitsland, Singapore, Zuid-Korea, Taiwan,Verenigd Koninkrijk en natuurlijk Nederland.
Subsidie voor mkb’ers
Mogelijk komt jouw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.
Marktinformatie
In Singapore worden reparaties en conversies uitgevoerd aan onder andere olie- en gasplatformen, jack-up rigs en FPSOs. Daarnaast worden er een groot aantal schepen gerepareerd en onderhouden, zoals tankers en LNG-carriers. Het jaar 2022 kenmerkte zich als de ‘revival’ van fossiele brandstoffen. De ‘oil Services markt’, die al sterk herstelde in 2022, zal waarschijnlijk nog verder verbeteren in de komende jaren. Zelfs segmenten als ‘drilling’ en ‘shipping’ beleven een zeer sterke opleving. Sembcorp Marine en Keppel Offshore & Marine zijn erg actief in de energiesector. In de loop der jaren hebben ze zowat elk denkbaar schip gebouwd, verbouwd of gerepareerd: FPSO’s, boorschepen, jack-ups, drijvende LNG-installaties, FSRU’s, en ga zo maar door.
Het leeuwendeel van alle scheepsbouw in Azië vindt plaats in het oosten. In termen van Compensated Gross Tonnage (CGT) is China verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van de wereldwijde orderintake en opleveringen in 2022 van commerciële zeeschepen. Na China volgt Zuid-Korea en daarna Japan. Wereldwijd gezien beslaan containerschepen een groot aandeel in de orderboeken in termen van CGT. Verder zijn de orderboeken onder andere gevuld met gastankers, bulkschepen, olie- en chemicaliëntankers, passagiersschepen en ferry’s en de categorie ‘andere niet vrachtschepen’.
Ook op het gebied van reparatie en onderhoud staat Azië bovenaan de ranglijst. China staat met stip op nummer 1 wat dat betreft. 42% van de gerapporteerde reparatie-evenementen vanaf begin 2021 tot en met augustus 2022 zijn toe te schrijven aan in China gelegen werven volgens Clarksons Research. Gevolgd door Turkije (10%) en Singapore (3%).