New Orleans

International Workboat Show New Orleans

Beurs 12 - 14 november 2024

Terug van weggeweest! Na 12 jaar keren we weer terug naar de International Workboat Show in New Orleans. De NL Lounge is de ideale manier om je te presenteren aan de meer dan 12.000 bezoekers. Meld je aan

Joëlla Lucas

Organisator

Joëlla Lucas Trade Promotion Coordinator +31(0)884451024

Kosten per bedrijf
  • NMT-leden: € 5.750,- excl. BTW.
  • Niet-leden, € 6.250,- excl. BTW.
  • Minimaal 10 en maximaal 12 bedrijven.
  • Prijzen zijn exclusief reis- en verblijfskosten.
  • Maximaal 2 deelnemers per bedrijf.
Deelname is inclusief
  • Gezamenlijke stand van 20x20 foot, inclusief aankleding (zie artist impression)
  • Eigen graphic op 1 meter wand (optioneel huur tv scherm tegen extra kosten)
  • Desk + barkruk
  • Catering gedurende de dag (koffie, fris, lunch etc.)
  • Gezamenlijke PR
  • Exhibitor listing in de catalogus
  • Netwerkmogelijkheden
  • Ondersteuning en begeleiding van NMT
Over de beurs

De International WorkBoat Show is een jaarlijkse beurs en conferentie die zich richt op commerciële schepen. In 2023 stonden meer dan 800 exposanten op de beurs en kwamen er meer dan 12.000 bezoekers. Meer informatie: https://www.workboatshow.com/

De NL Lounge staat in de International Business Hub, naast o.a. het landenpaviljoen van Canada en Australië.

Subsidie voor mkb’ers

Mogelijk komt jouw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.

Marktinformatie

De scheepsbouwindustrie in de Verenigde Staten omvat diverse sectoren, waaronder de bouw en onderhoud van commerciële zeeschepen, marineschepen, luxe superjachten en binnenvaartschepen. Uiteraard vallen schepen voor de offshore-industrie, zowel voor de olie- en gasindustrie als de opkomende offshore windindustrie onder de noemer van commerciële zeeschepen.  

De huidige staat van de scheepsbouwindustrie in de Verenigde Staten wordt gekenmerkt door aanzienlijke uitdagingen, waaronder hoge kosten, inefficiëntie en een achterstand op internationale concurrenten. Het bouwen van schepen is aanzienlijk duurder in de VS. Bijvoorbeeld, het bouwen van schepen (zoals CTVs, WTIVs en SOVs) voor de offshore-industrie in de VS kan tot wel twee keer zo duur zijn als in Europa en Azië. Omdat de scheepsbouwindustrie in de VS niet erg competitief is liggen er enorm veel kansen voor bedrijven uit grote scheepsbouwlanden. Zeker voor Europese bedrijven die kwalitatief betere producten leveren vergeleken met Aziatische landen. Europa heeft nog een groot en hecht netwerk van toeleveranciers en ontwerpbureaus, zeker ten opzichte van de VS.

Ondanks de problemen in de scheepsbouwindustrie in de VS blijft de industrie actief dankzij de Jones Act, die vereist dat schepen die tussen Amerikaanse havens varen, in de VS worden gebouwd. De totale inkomsten voor de Amerikaanse scheepsbouw- en reparatie-industrie worden in 2019 geschat op 27,9 miljard dollar, vergeleken met 26,9 miljard dollar in 2018.  

De commerciële vloot van zeegaande schepen is oud en er is behoefte aan vervanging. Bovendien richten scheepswerven in de VS zich nu ook steeds meer op opkomende markten zoals offshore wind, waarvoor nieuwe typen schepen nodig zijn. 

Overtuigd? Meld je dan aan

Deelnemers International Workboat Show New Orleans

Gerelateerde evenementen