Kormarine 2023
Van 24 t/m 27 oktober 2023 organiseert NMT weer een NL Paviljoen op Kormarine in het Bexco beursgebouw in Busan. Meld je aan

Organisator
Evy Menheere
Trade Promotion Manager
+31(0) 88 44 51 014
menheere@maritimetechnology.nl
Inschrijving
Op dit moment is het NL Paviljoen op Kormarine vol. Inschrijvingen zijn niet meer mogelijk.
Kormarine
Een uitstekende plek om ideeën uit te wisselen, te netwerken en geïnspireerd te raken. Kormarine is Korea’s belangrijkste tweejaarlijkse vakbeurs wat betreft Shipbuilding, Marine (Naval & Defence), Offshore en Oil & Gas.
In 2019 deden er in totaal 835 exposanten mee uit 45 landen en trok in totaal 38.253 bezoekers. Er waren 14 officiële landenpaviljoens aanwezig uit o.a. China, Finland, Duitsland, Noorwegen, Denemarken, Oostenrijk, Japan, U.K, Zuid-Korea, Singapore, Taiwan, Zwitserland, Griekenland en Nederland.
Marktinformatie
Zuid Korea is een groot scheepsbouwland en heeft het grootste orderboek met betrekking tot commerciële zeeschepen na China. Zuid Korea is erg sterk in de bouw van (complexe) tankers (LNG, crude oil, chemical) maar er worden ook bulkers en containerschepen gebouwd. Daarnaast zijn er nog een aantal Zuid Koreaanse werven actief in het offshore segment met de bouw van FPSO’s, boorschepen en windschepen. Na de financiële crisis in 2008-09 is het aantal opleveringen van commerciële zeeschepen gestabiliseerd rond de 10 miljoen Compensated Gross Tonnage (CGT) per jaar. Bij ongeveer 45% van de opleveringen ging het om LNG carriers. Na een dieptepunt in de orderintake in 2016 krabbelde het orderniveau weer op. Sinds 2021 is het orderniveau weer van ongekende hoogte. Er zijn 421 nieuwe orders voor commerciële zeeschepen geregisterd van totaal 17,7 miljoen CGT. 93% van de nieuwe orders is geplaatst bij de drie grootste scheepsbouwers (HHI, Samsung HI en DSME), in termen van CGT.
De Koreaanse regering is zeer betrokken bij de maritieme sector, met name bij middelgrote en kleine werven. Een aanzienlijk aantal werven is tot op zekere hoogte afhankelijk van de steun van de Koreaanse overheid, vooral voor R&D. De Koreaanse overheid en de scheepsbouwers willen zoveel mogelijk gebruik maken van lokale leveranciers. Toch zijn er kansen voor Nederlandse leveranciers en kennisinstituten, bijvoorbeeld door het creëren van een win-winsituatie. Nederlandse bedrijven kunnen inspelen op gebieden waar Koreaanse bedrijven technologisch achterblijven, voornamelijk op het gebied van duurzaamheid, uitstoot, digitalisering van systemen en autonoom varen. Middelgrote en kleine Koreaanse werven hebben ten opzicht van de HHI, SHI en DSME minder technologische kennis in huis en kunnen hulp van buitenaf gebruiken. De drie grootste scheepsbouwers (HHI, SHI & DSME) in Korea hebben echter voldoende eigen middelen voor eigen R&D programma’s en zijn vooral geïnteresseerd in buitenlandse technologie als de prijs laag is en het meer waarde toevoegt ten opzichte van de producten van de lokale leverancier. Ook is lokale aanwezigheid erg belangrijk bij het zakendoen in Korea.
Voor meer informatie over de scheepsbouwmarkt in Zuid Korea kunt u de volgende rapporten opvragen (allen voor leden van NMT):
• SEA MM REPORT No 53 Full Year 2021
• Korea NL Maritime Sector Report 2020 (marktoverzicht en kansen)
Deelname is inclusief
- Standbouw inclusief uiting van je bedrijfslogo en -naam
- Standinventaris, elektra en verlichting
- Gezamenlijke centrale lounge met catering (inclusief lunch)
- NL netwerkreceptie
- Aanbod NMT reis- en transportarrangement
- Gezamenlijke PR
- WiFi beschikbaar in het NL Paviljoen
- Ondersteuning vanuit NMT
Meer informatie
Voor meer informatie, neem contact op met Evy Menheere, Trade Promotion Manager bij NMT via T 088 44 51 014 of E menheere@maritimetechnology.nl
Subsidie voor mkb’ers; Support International Business (SIB) - Collectieve Activiteit
Mogelijk komt uw bedrijf in aanmerking voor de SIB Subsidie Collectieve Activiteit. Met deze regeling kunt u verschillende activiteiten bij het internationaal zakendoen (deels) financieren. De subsidie bedraagt 50% van de kosten, tot een maximum van € 2.500,-.Klik hier voor meer informatie.
Gerelateerde evenementen
OTC Houston 2025- IRO pavilion [VOL]
Neem deel aan het IRO Nederland Paviljoen op de Offshore Technology Conference (OTC) 5-8 mei 2025 in Houston! Als een van 's werelds toonaangevende offshore energiebeurzen die wordt georganiseerd sinds 1969, is OTC de plaats waar 's werelds energieprofessionals samenkomen om kennis uit te wisselen en ideeën en meningen te delen om wetenschappelijke en technische kennis voor Offshore bronnen te bevorderen. De energietransitie is een belangrijk onderdeel van de beurs met een energietransitie paviljoen en een offshore wind lounge centraal op de beursvloer en een substantieel deel van de conferentie onderwerpen.
Posidonia 2026 (members only)
De scheepsbouwbeurs Posidonia vindt plaats in Athene en trekt jaarlijks duizenden bezoekers uit meer dan 130 landen. In 2024 waren er meer dan 32.500 bezoekers die in gesprek gingen met meer dan 2.000 exposanten in de levendige beurshallen. Ook in de komende editie zal NMT-IRO aanwezig zijn met een Nederlands paviljoen. Posidonia biedt een uitstekende gelegenheid om in contact te komen met Griekse scheepseigenaren en direct zaken te doen. Geen andere maritieme beurs wordt door zoveel Griekse en internationale rederijen bezocht.
Nor-Shipping 2025 | VOL
Nor-Shipping staat bekend als een beurs met een sterke focus op innovatie. Bovendien is Noorwegen zeer vooruitstrevend op het gebied van autonoom varen en Blue Economy. NMT organiseert een NL Paviljoen op een uitstekende locatie in hal C op een uitstekende locatie, op een kruising van hoofdgangpaden en tegenover het Noorse Paviljoen.